פטור ממס רכישה וממס שבח

קניתי לפני כשנתיים מקבלן. אני אמור להיכנס לדירה בעוד שנה. מכיוון שזו דירה ראשונה שרכשתי לא שילמתי . כעת אני רוצה למכור את הדירה ולרכוש אחרת באזור מגורי הורי. הדירה שרכשתי ב-1.4 מיליון שווה היום 1.7. כמו כן הדירה שאני מעוניין לרכוש עולה 1.5 מיליון שקל. מה המיסים שיהיה עליי לשלם ? (, מס רכישה וכו') ומה סכומם? כמו כן, האם שווה לחכות עוד שנה למלוא 4 שנים כדי לבצע את השינוי ? כמה קנס אם לא אחכה או מה ההבדל בסכום ?

עו"ד שי עמית משיב:

לגבי מכירת הדירה – לפי החוק כיום, ניתן למכור ב שבח דירה אחת ל- 4 שנים ואם זו , אז אחת ל- 18 חודשים. בודקים מתי היתה המכירה הקודמת שלך בפטור ממס שבח. במקרה שלך, צריך לוודא כי עמדת הרשויות לא תהייה שונה, עקב העובדה שהדירה עדיין לא "דירה", כי בנייתה לא הסתיימה.

בכל מקרה, לפי הנתונים שהצגת, לא בטוח בכלל שאתה צריך לבקש פטור, כי בנתונים שהצגת לא בטוח שיש רווח ריאלי בעסקה (אם מחשבים את מחיר הרכישה וההוצאות הנוספות כגון ושכר טירחת עו"ד בתוספת למדד).

לגבי רכישת דירה – אם תרכוש דירה אחרת אחרי מכירת הדירה ובנסיבות מסויימות גם לפני מכירת הדירה, היא תחשב כדירתך היחידה לצורך חישוב מס הרכישה ונכון להיום על מחיר רכישה של 1,500,000 ₪, המס הוא פחות מ- 3,000 ₪.

מאחר ומדובר בחוקי מס מורכבים, התשובה שנתתי עקרונית בלבד ואני מציע כי תבדוק עם עורך הדין שלך את מלוא הנתונים לפני ביצוע כל פעולה. בהצלחה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *