פריסת תשלומים על מס רכישה – תשלום מס רכישה בתשלומים

אני רוצה לבצע מס רכישה בתשלומים. ראשית, האם ניתן לבצע על מס רכישה שהוטל עלינו לתשלומים? האם יש רבית עבור כזה? האם ניתן לבצע תשלום מס רכישה מקוון?

עו"ד שי עמית משיב:

רשויות המס מאפשרות חלוקה של מס רכישה בתשלומים, כמו גם תשלומי מס אחרים, למספר תשלומים למי שפונה בבקשה לפריסה כזו.

תשלום מס רכישה בתשלומים - פריסת תשלומים על מס רכישהכאשר אתם מבקשים לבצע על מס רכישה תשלום, האשראי שהמדינה גובה במקרה של מס רכישה בתשלומים, הצמדה למדד ובנוסף ריבית שנתית של 4% – גובה ריבית שנחשבת אגב לסבירה מאוד יחסית לריבית המקובלת בשוק. בעבר, קבלת פריסה כזו מהמדינה היתה זולה יותר מקבלת הלוואה בנקאית לצורך תשלום המס. ברמת הריביות השוררות בשוק נכון לאפריל 2017, המצב שונה, ולכן בידקו. לעתים יהיה זול לקבל הלוואה מהבנק לטובת סילוק מס הרכישה, מאשר לקבל את ההלוואה של שלטונות המס.

מס רכישה בתשלומים

שימו לב, בשנים האחרונות מס הכנסה מאפשרת עבור מס רכישה ישירות באתרה, כלומר תשלום מס רכישה מקוון. התשלום באינטרנט יכול להיות מול מספר שובר התשלום, או הזנת הסכום. בכל מקרה, ניתן לבצע על תשלום מס רכישה בכרטיס אשראי באתר רשות המיסים – תשלום רגיל בתשלום בודד, או פריסה תשלום מס רכישה בתשלומים, רק שאז, חשוב לדעת שכאשר מדובר על ביצוע תשלום מס רכישה בכרטיס אשראי באמצעות קרדיט – כלומר, מדובר בתשלומים הטומנים בחובם גם ריבית, שיכולה להגיע לאחוזים בודדים, כך שאם אין לכם צורך בפריסה, משתלם יותר, בודאי בתנאי רבית השוק הנמוכה במשק, נכון לשנת 2018, לשלם בתשלום אחד. בדקו באמצעות סימולטור מס רכישה כמה עליכם לשלם והאם יש צורך בפריסה.

שימו לב לתגובות לטור זה – מסתתרות שם שאלות נוספות עליהן ענינו, בנוגע לביצוע מס רכישה בתשלומים, תשלום מס רכישה בכרטיס אשראי ועוד

8 תגובות

הוסיפו תגובה
  1. אם רכשתי דירה נוספת האם אני מחויב במס המלא (הגבוה משמעותית מזה של דירה יחידה), או שבאפשרותי לדחות את תשלום ההפרש במס בגין דירה יחידה לדירה נוספת עד שאמכור את הדירה הראשונה (לא יאוחר מהמועד הקבוע בחוק) וכך בסיכומו של דבר אשלם רק עבור דירה יחידה.

  2. בתשובה לשאול: החוק מאפשר להקפיא את הפרש השומה עד לתום 24 חודשים, ואם הדירה הישנה לא תמכר בתקופה זו, תאלץ לשלם את הפרש השומה בצירוף הצמדה וריבית של 4% לשנה.

    כמו כן, לא ניתן יהיה לקבל אישור העברה לטאבו, אלא אם תשלם או תעמיד ערבות לתשלום.

  3. דחוף!! אני בהפרת חוזה.
    שילמתי מס רכישה בתשלומים עבור נכס שרכשתי, כעת אני מוכרת את הדירה ולא ניתן לעשות העברה בטאבו ללא אישורא ששולם כל המס רכישה, האם ניתן לבטל את התשלומים ולשלם הכל במזומן לפי היתרה העדכנית?

  4. לכמה תשלומים אפשר לפרוס את מס הרכישה?
    יש לי דירה נוספת וגובה מס הרכישה הוא 196.000שח

  5. צוות askmydira

    עו"ד שי עמית משיב:
    לפי שיקול דעת מחלקת הגביה.
    צריך לקחת בחשבון כי דחיית התשלום מחוייבת בריבית והצמדה, אז לא בטוח שזה כדאי. יש להשוות אל מול אשראי שניתן לקבל בבנק, שהרבה פעמים יותר זול.

  6. 1 קיבלתי דירה במתנה בשווי 1.2 שח דירה ראשונה
    האם אני צריך לשלם מס כלשהו?
    2 במידה ואני קונה דירה נוספת לזו שקיבלתי במתנה האם אני צריך לשלם על השנייה מס כלשהו? אם כן אז כמה?!?
    תודה

  7. שלום שאלה אני קונה דירה שלישית האם ניתן לפרוס לתשלומים תמס רכישה ועד כמה תשלומים אני יודע שיש ריבית השאלה היא אם גם דירה שלישית ניתן לפרוס תשלומים או שאחויב בימידי

  8. עו"ד שי עמית משיב:
    ניתן לפרוס את תשלומי מס הרכישה גם ברכישה של דירה שלישית. הדבר נתון לשיקול הדעת של משרד המיסוי הרלוונטי.
    עליך לפנות למחלקת הגביה במשרד המיסוי ולהגיע להסדר ביחס לתשלום.
    הסכום צמוד למדד ונושא ריבית של 4% לשנה, כך שבמקרים רבים עדיף אפילו לקחת הלוואה בנקאית כדי לשלם את הסכום ולא להתחייב בריבית זו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *